Ogólne zasady projektowania
- Grafikę dotykową należy przedstawić w sposób przejrzysty i czytelny oraz możliwie jak najbardziej uproszczony, zachowując przy tym oryginalne założenia.
- W prawym górnym rogu należy umieścić symbol odpowiadający orientacji strony. Jest to trójkąt 45° - 90° - 45° lub ścięty róg umieszczony przy marginesie w prawym dalszym (górnym) rogu arkusza położonego prawidłowo do czytania i równolegle do brzegu stołu.
- Poszczególne elementy grafiki muszą być rozmieszczone w taki sposób, aby użytkownik miał miejsce na przesuwanie palcami po obszarze, linii, symbolu punktu lub tekście. Komponenty muszą mieć rozmiar co najmniej 6,35 mm, aby można je było odczytywać jako osobne tekstury.
- Przy tworzeniu grafiki dotykowej należy pomijać elementy dekoracyjne. Nie stosuje się ramek, konturów i obramowań grafik dotykowych, które nie wnoszą informacji do obrazu.
- W przypadku braku istotności rozmiarów grafiki, należy przedstawić ją w jak najbardziej jasny sposób z pominięciem zachowania skali.
- Grafiki trójwymiarowe należy przedstawiać za pomocą rzutów. W sytuacji, gdy widok trójwymiarowy nie jest istotny, należy grafikę przedstawić dwuwymiarowo.
- Jeśli dwa lub więcej punktów, kresek albo innych kształtów ma tworzyć jeden znak graficzny, to odstęp pomiędzy elementami grafiki powinien wynosić nie więcej niż 2,4 mm.
- Znaki graficzne (punkty, linie, faktury) reprezentujące różne treści, powinny być umieszczone w odległościach nie mniejszych niż 5 mm. Tylko tam, gdzie blisko siebie umieszczamy znaki wyraźnie kontrastowe (np. napis brajlem przy linii ciągłej) odległość powinna być mniejsza niż 5 mm i większa niż 3 mm.
- W sytuacji, gdy od czytelnika jest wymagany pomiar odległości, skali itp. to należy zachować proporcje wartości.
- Wszelkie napisy powinny być wykonywane czcionką brajlowską - zgodną ze standardem czcionki Marburg Medium Braille. Nie można zmniejszać ani zwiększać znaków brajlowskich ani w żaden sposób ich zmieniać.
- Grafika powinna być wyraźniejsza w dotyku niż czcionka brajlowska.