TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Koordynatorzy ds. dostępności na Politechnice Wrocławskiej

Cechy dostępnego zapisu matematycznego

Dostępny zapis formuł matematycznych powinien być:

  • Dostępny dla wszystkich. Aby było to możliwe - czyli aby wzory matematyczne były zrozumiałe dla osób niewidomych i niedowidzących - powinny być wygenerowane i odczytane nie jako plik obrazu tylko jako sekwencja znaków.
  • Uniwersalny. Raz zapisane wyrażenie matematyczne nie powinno wymagać tworzenia kilku jego wersji w zależności od potrzeb odbiorców. Chcemy aby te same materiały mogły być wykorzystywane przez wszystkich uczniów czy studentów - zarówno tych z niepełnosprawnościami jak i osób pełnosprawnych.
  • Interaktywny i zapisany strukturalnie oraz edytowalny. Powinien umożliwiać użytkownikowi przeszukiwanie, samodzielne edytowanie, rozwiązywanie i tworzenie matematyki w tym samym formacie.
  • Łatwy w tworzeniu zarówno dla nauczycieli jak i odbiorców. Tworzenie wyrażeń matematycznych nie powinno wymagać specjalistycznej wiedzy do ich zapisu i odczytu. Chcemy, żeby wyrażenia matematyczne były zapisane w jak najprostszy i zrozumiały sposób.
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję