TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Koordynatorzy ds. dostępności na Politechnice Wrocławskiej

Największe trudności

Brak wcześniejszych informacji o zajęciach

Należy z wyprzedzeniem przygotować w postaci dostępnej aktualne informacje dotyczące każdego z prowadzonych kursów:

  • własne dane kontaktowe,
  • program zajęć,
  • lista narzędzi (niewidomy będzie mógł sprawdzić czy działa z udźwiękowieniem) np. nowe środowisko programistyczne,
  • dodatkowo - odsyłacze do instrukcji skonfigurowania i użycia platformy zajęć zdalnych i narzędzi informatycznych.

Brak dodatkowego czasu na zadania i ćwiczenia

  • W trakcie zadań praktycznych należy uwzględnić, iż osoby niewidome wykorzystują tylko klawiaturę i mogą potrzebować więcej czasu na wykonanie jakiejś czynności lub dotarcie do określonej treści.
  • Warto poznać możliwości studenta niewidomego i dostosować nie tylko czas, ale formę np. indywidualna w innym terminie, ustna w trakcie wideokonferencji, zamiana interaktywnej na pisemną/opisową.
  • Każdy test interaktywny,  ćwiczenie, zadanie praktyczne dla niewidomego studenta powinno zostać wydłużone o co najmniej 50% (o ile istnieje dostępny mechanizm powiadamiania o upływie czasu).
  • W przypadku braku dostępności notyfikacji o upływającym czasie w systemie należy deaktywować ten mechanizm (pomiar czasu za pomocą zegara) lub ustawić bardzo duży limit.
  • Przed wykonaniem testu, ćwiczenia praktycznego podlegającego ocenie warto poprosić niewidomego studenta o testową aktywność i informacje zwrotną. (np. brak możliwości wypełnienia krzyżówki, pytanie z ilustracją bez opisu alternatywnego).

Przeprowadzanie testów, zadań praktycznych z użyciem narzędzi niespełniających standardów dostępności

Należy się upewnić, że z danej platformy do nauki zdalnej, witryny z materiałami, itp. można skorzystać tylko z klawiatury, (np.: moodle, Google Classroom).

  • Przetestować samodzielnie czytnikiem ekranu (np. NVDA).
  • Poprosić o testy osobę niewidomą (studenta, specjalistę z zewnątrz).
  • Jeśli jest to platforma używana wewnętrznie na uczelni – przeprowadzenie audytu cyfrowego celem wykrycia i wyeliminowania błędów związanych z dostępnością cyfrową.
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję